Reference

Čtvrté nasazení SAP EWM pro řízení skladu: Outdoor Concept a.s.

Úspěšně jsme dokončili čtvrtý projekt implementace SAP Extended Warehouse Management (SAP EWM).

S opatrným čtyřměsíčním odstupem od okamžiku produktivního startu bychom rádi poreferovali o našem dalším úspěšném (v pořadí již čtvrtém) realizovaném skladu pomocí SAP S/4HANA EWM. Tentokrát se jedná o řízený sklad společnosti Outdoor Concept a. s., ze kterého se dodává veškeré zboží značek Hannah, Rafiki, Keen, Osprey, Garmont a řada dalších, které outdooroví nadšenci dobře znají.

O představení projektu jsme požádali našeho WMS specialistu Martina Prokopa:

Specifika projektu

Společnost provozuje vlastní logistické centrum zajišťující distribuci prodejní sítě, zásobování velkoobchodních zákazníků, ale i velmi rychlý prodej přes e-shop. Museli jsme tedy sladit všechny 3 distribuční větve, přičemž každá má svá výrazná specifika. Vyexpedovat paletu jednoho artiklu pro Sportisimo je pochopitelně zcela jiná úloha, než zabalit 2 různé artikly do jedné bedýnky pro B2C zákazníka. Řešíme velký tlak na dodržování termínů expedice a vyvinuli jsme pro jejich sledování řadu grafů a KPI pomocí SAP Fiori.

Nárazové zásobování

Specifika má i příjmový proces. Na rozdíl od jinde pravidelně zásobovaných skladů v průběhu roku se zde zásobuje nárazově, vždy před začátkem sezóny. V takovém období pak denně přijíždí 40″ kontejner, plný ne zcela strukturovaně naloženého zboží. Takový kontejner je potřeba vyložit, zboží roztřídit, spočítat, zjistit a zpracovat rozdíly a rychle uskladnit. Následující den totiž přijede další takový kontejner.

Sezónnost

Stejně tak přináší sezónnost zboží i takové úkoly, jako je uklízení zboží z ukončované sezóny z vychystávacích pozic do rezervních a naopak příprava zboží aktuální sezóny do vychystávacích pozic, v dostatečném množství. 

Zkrátka a dobře: Práce s módním sezónním zbožím je zcela jiná než s elektromateriálem (Elfetex a.s.), zbraněmi (ČZUB) nebo farmaceutickými výrobky (PROMED.CS) na jiných našich běžících EWM projektech. O odlišnosti logistiky skladů náhradních dílů pro elektrárny, kterou momentálně řešíme a připravujeme ke startu na přelomu roku, už asi není třeba pochybovat. 

Závěrem

Máme radost, že se nám podařilo vedení skladu v Outdoor Concept předat systém včetně hezkých grafických výstupů a dashboardů hned od samého startu a je tak možné sledovat vývoj klíčových KPI a efektivně řídit běh skladu a cca 45 skladníků na směně. Dále se těšíme na připravované propojení systému SAP EWM s autonomním systémem Autostore v blízké budoucnosti. 


O společnosti Outdoor Concept a.s.

Outdoor Concept a.s. je přední distributor a prodejce outdoorového vybavení a oblečení v České republice. Společnost zastupuje renomované světové značky, které jsou synonymem kvality, odolnosti a inovací v oblasti outdoorových aktivit. Outdoor Concept nabízí široký sortiment produktů pro turistiku, horolezectví, kempování, lyžování a další venkovní aktivity. Do portfolia firmy patří značky Hannah, Keen, Rafiki, Smartwool, Osprey, Ternua, prAna, Julbo a jiné. Díky svému odbornému týmu a rozsáhlým zkušenostem poskytuje nejen kvalitní produkty, ale také profesionální poradenství a servis. Společnost provozuje síť vlastních prodejen RockPoint.


Podrobnosti o projektu si můžete přečíst v tomto PDF dokumentu.

Spojte se s námi napřímo

Napište nám, s čím bychom vám mohli pomoci a kdy by se vám hodilo dané téma probrat. Rádi se vám ozveme zpět.

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Jan Filip

Obchodní ředitel

+420 777 731 350